رابط کاربری و اهمیت آن در طراحی سایت

اهمیت طراحی رابط کاربری

احتمالا تا به حال به وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برخورد کرده‌اید که برای کاربری بسیار گنگ و مبهم می باشند و استفاده از آنها برای همه ی افراد به سهولت امکان پذیر نیست. جهت جلوگیری از این مسئله در اولین گام نیاز به طراحی تجربه کاربری داریم. در طراحی تجربه کاربری مسیرهایی که کاربر برای رسیدن به اهداف خود در سایت باید طی کند بررسی و معین خواهد شد تا به سهولت هرچه تمام کاربر بتواند از سایت و یا اپلیکیشن راه اندازی شده استفاده نموده و ارتباط برقرار کند. پس از طراحی تجربه کاربری، با طراحی رابط کاربری، طرح را پیاده سازی کرده و با به کارگیری صحیح از رنگ ها، المان‌های گرافیکی و … محیط ظاهری وب سایت را طراحی می نمایند. محتوای متنی نقش بزرگی درساخت هر وب سایت و جذب بازدید کنندگان آنلاین دارد طراحان وب با استفاده از تایپوگرافی نقش مهمی در افزایش معرفی محصولات یک وب سایت دارد در واقع تایپوگرافی ۹۳٪ اجزای وب سایت شما را در برمیگیرد.

طراحی رابط کاربری خوب و کارامد، استفاده از وبسایت را برای کاربر آسان و لذت بخش می‌کند.

یک طراح رابط کاربری چه چیزهایی را باید بداند؟

یک طراح رابط کاربری باید به انواع نرم افزار ها و سایت ها و UI هایی که توسط شرکت های بزرگی مثل گوگل و اپل ارائه می شوند مسلط باشد و در ضمن بتواند خودش را به جای کاربر قرار دهد و ابتکار و نوآوری به خرج دهد .  بلد بودن برنامه نویسی  نیز یکی از نیاز های یک طراح رابط کاربری می باشد .

طراحی کاملا بهینه برای نمایش در انواع نمایشگرها

رابط کاربری uiزمانی که تکنولوژی و وب از دسکتاپ به سمت موبایل و تبلت شیفت پیدا کرد طراحان رابط کاربری و وب سایت فوکوس بیشتری را بروی تجربه کاربری یا همان UX گذاشتند. در این میان رابط کاربری یا UI نیز نقش اساسی را بازی می کند چرا که ساخت و توسعه یک اپلیکیشن یا وب سایت به صورت کاملا کاربر پسند مستلزم رعایت کلیه این اصول می باشد. یه مثال ساده : طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن اصول رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX مثل این می ماند که بدون هیچ فکر فقط شروع به نقاشی کنید. برای کابران و مشتریان شما این مسئله بسیار مهم است که زمان بازدید از سایت یا اپلیکیشن شما همه چیز به بهترین شکل و ساده ترین شکل ممکن در عین زیبایی در کنار هم باشند تا بتوانند خیلی راحت از امکانات استفاده کنند بدون اینکه دردسر و مشکلی داشته باشند.

گوگل به سایت ریسپانسیو علاقه مند است؛ زیرا الگوریتم های گوگل به تجربه استفاده مخاطب از سایت همچنین زمان حضور کاربر در سایت اهمیت قابل توجهی می دهد.

تکنیک های ایجاد رابط کاربری مطابق با عناصر بصری

برای ایجاد رابط کاربری مطابق با عناصر بصری می توان از تکنیک های زیر استفاده کرد:

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها